OV-chipkaart kwijt of kapot
OV-chipkaart kapot of kwijt
Is je persoonlijke OV-chipkaart kapot of kwijt? Vraag zo snel mogelijk een vervangende kaart aan. Let op: vraag geen nieuwe kaart aan, maar een vervangende. Bij een nieuwe kaart worden je reisproducten namelijk niet overgezet. Ook eventueel resterend saldo wordt dan niet teruggestort.
Je kunt een vervangende kaart aanvragen in je account op de website van OV-chipkaart
Let op! Had je een bepaald product al wel aangeschaft en betaald maar nog niet bij een oplaadpunt op de kaart gezet, dan is dit product nog niet actief en wordt het dus ook niet overgeplaatst op de nieuwe kaart. In dat geval adviseren wij het reeds betaalde product te laten beëindigen middels het invullen van ons formulier beëindigen OV- chipkaartproducten
Reis je normaal op saldo, dan raden wij je aan om tijdelijk een anonieme OV-chipkaart aan te schaffen of te reizen met de betaalpas.
Anonieme OV-chipkaart
Je kunt je saldo van je kapotte of kwijt geraakte anonieme OV-chipkaart ook terugvragen. Ga hiervoor naar OV-chipkaart.nl.