Transdev Flex
De voordelen van Transdev Flex
- In- en uitchecken zonder saldo
- Zorgeloos inchecken op alle bus/tram/metro en treinlijnen
- Bij vergeten uit te checken kan je dit zelf corrigeren
- Je ontvangt 1x per maand een overzichtelijke rekening
- Je kunt al je reizen achteraf betalen
- Je hebt altijd en overal inzicht in je reiskosten via een persoonlijke online omgeving
- Je zit nergens aan vast, je kunt Transdev Flex op elk moment opzeggen
Hoe werkt Transdev Flex?
- Meld je aan in het Transdev Flex portaal.
- Vul jouw gegevens in, maak een account aan en selecteer Transdev Flex.
- Vervolgens wordt je gevraagd een digitale automatische incasso af te geven.
- Wij zetten de producten Transdev Flex Bus, Tram en Metro en Transdev Flex Trein klaar voor jouw OV-chipkaart.
- Je ontvangt van ons een bevestigings e-mail
- Haal je product(en) op bij een ophaalpunt (automaat, winkel, bus).
- Je kunt nu reizen met Transdev Flex
Nadat je Transdev Flex hebt geactiveerd kun je, zonder saldo, reizen met je OV-chipkaart.
- Check zorgeloos in- en uit in alle bus/tram/metro en treinlijnen in heel Nederland.
- Alle gemaakte ritten en kosten vind je in jouw persoonlijke Transdev flex account.
- Eenmaal per maand staat in jouw account een overzicht van kosten en ritten klaar.
- Zie je iets wat niet klopt, vraag dan eenvoudig een correctie aan in je online account.
- De gemaakte reiskosten worden aan het eind van de maand afgeschreven van jouw rekening.
Met Transdev Flex zit je nergens aan vast en kun je elk moment opzeggen. Er zijn twee opties:
- Als je niet reist, kun je Transdev Flex op je OV-chipkaart laten staan. Je betaalt hier niets voor.
- Wil je Transdev Flex toch van je OV-chipkaart afhalen? Opzeggen kan in jouw Transdev Flex account op transdevflex.connexxion.nl.
Veelgestelde vragen
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren voordat elke ritten in de reis waarbij je vergat uit te checken zichtbaar worden in Reishistorie.
-
Als je Transdev Flex hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Je houdt daarna jouw OV-chipkaart voor een ophaalpunt. Dit kan bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar reizen op rekening omgeschakeld. -
Bij Transdev Flex betaal je achteraf ('reizen op rekening'). Er wordt maandelijks automatisch een bedrag afgeschreven van je rekening. Om dit bedrag af te kunnen schrijven, hebben we je toestemming nodig. Daarom geef je digitaal een mandaat af via je eigen bank. Tijdens het aanvraagproces word je doorverwezen naar de online omgeving van je bank. Mocht je voor het inloggen bij je bank een speciale inlogcode gebruiken, dan is het handig om deze bij de hand te houden terwijl je bestelt.
-
De periode waarover je elke maand de factuur ontvangt. Die periode is niet de kalendermaand, maar een periode die begint op de dag van de maand waarop je Transdev Flex laat ingaan en die loopt tot dezelfde dag van de daaropvolgende maand. (Bijvoorbeeld: Aanmelden op 15 april leidt tot een Factuurperiode van de 15e van iedere maand tot de 14e van de daaropvolgende maand). Zo kun je elke dag beginnen met reizen met Transdev Flex
-
Bij 'reizen op rekening' betaal je achteraf al je reizen met bus, trein, tram en metro. Je checkt gewoon in en uit met je OV-chipkaart, maar hoeft je niet druk te maken of je wel voldoende saldo op je rekening hebt staan. De kosten voor je gemaakte reizen worden maandelijks op een vast moment van je rekening afgeschreven.