Veelgestelde vragen mobiliteitsapp
Algemeen
-
Download gratis de Transdev Mobiliteitsapp in de Google Play of App store (iOS)
-
Zonder de gebruikersvoorwaarden te accepteren kun je geen gebruik maken van de app, dit is een wettelijke voorwaarde.
-
Zonder het privacy statuut te accepteren kun je geen gebruik maken van de app, dit is een wettelijke voorwaarde.
Registratie
-
Download de Transdev Mobiliteitsapp
- Kies voor account aanmaken
- Vul het e-mailadres in
- Kies een wachtwoord naar keuze. Zorg ervoor dat jouw wachtwoord bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en een speciaal teken
- Accepteer de algemene voorwaarden
- Er wordt nu automatisch een e-mail gestuurd met een verificatiecode om het e-mail te valideren.
- Vul deze verificatiecode in in in de app
- Voeg jouw persoonlijke gegevens toe:
Tussenvoegsel
Achternaam- Geef vervolgens in de volgende stap aan welk type account je wilt:
Niveau 2: Ik gebruik voornamelijk het OV, deelfietsen of taxi’s
Indien je kiest voor niveau 2 dien je je telefoonnummer en adres door te geven- Je ontvangt nu automatisch een sms bericht met een verificatiecode om je telefoonnummer te verifiëren.
- Vul deze verificatiecode in in de app
- Vul je adres in
- Jouw account is nu succesvol aangemaakt.
-
Zorg dat je jouw 10-cijferige nummer invult
Let op! Na het invullen van het laatste cijfer geen spatie gebruiken. -
Natuurlijk! Je kunt dit eenvoudig in je account doorgeven.
-
Neem contact op met de klantenservice van Transdev. Zij kunnen jouw account verwijderen waardoor je een nieuwe aanmelding kunt doen met jouw e-mailadres.
-
Je kunt de Transdev Mobiliteitsapp ook anoniem gebruiken. Houd er rekening mee dat wanneer je de app anoniem gebruikt, je je reizen niet kunt opslaan en niet van alle mogelijkheden gebruik kunt maken.
Gebruik
-
Wat jammer dat je jouw account wilt opzeggen! Ga in je app naar INSTELLINGEN. Kies voor OVEREENKOMSTEN en vervolgens op ACCOUNT OPHEFFEN.
-
Ga in de app naar INSTELLINGEN - ACCOUNT en kies " wachtwoord aanpassen". Weet je je huidig wachtwoord niet meer? Kies dan "wachtwoord resetten" bij het inloggen. Vul je e-mailadres in en je ontvangt binnen enkele minuten een mail met een verificatiecode om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Het is niet mogelijk om jouw e-mailadres aan te passen.
Je kunt een nieuw account aanmaken. -
Ja, je kunt zonder problemen de Transdev Mobiliteitsapp op meerdere apparaten gebruiken.
-
Je kunt aangeven dat je gebruik maakt van een OV-chipkaart.
Het activeren van OV- chipkaart in je account helpt je bij het verkrijgen van de juiste e-tickets en reserveringen. De app adviseert je bij het kiezen van de tickets.
Reisplan
-
- Log in
- Kies voor 'plan je reis'
- Vul je start- en eindlocatie in
- Indien nodig geef je je vertrektijd aan en eventuele voorkeuren
- Er verschijnt een overzicht met reizen
- Geef aan of je een reis wilt maken met:
* Milieuvriendelijks
* Goedkoopst
* Snelst
Standaard is ‘'minste overstappen' geselecteerd- Open jouw gewenste reis
- Indien je deze reis wilt opslaan kan je op het 'opslaan-icoontje' drukken
- Je krijgt nu de melding: Wil je deze reis opslaan?
- Je reis wordt nu opgeslagen in Reizen.
-
- Log in
- Kies voor 'plan je reis'
- Vul je start- en eindlocatie in
- Indien nodig geef je je vertrektijd aan en eventuele voorkeuren
- Er verschijnt een overzicht met reizen
- Geef aan of je een reis wilt maken met:
* Milieuvriendelijks
* Goedkoopst
* Snelst
Standaard is ‘'minste overstappen' geselecteerd- Open jouw gewenste reis
-
Transdev geeft ook reisadviezen als je met een rolstoel wilt reizen. Dit stel je in bij INSTELLINGEN-PLANNING-VOORKEUREN. Klik hiervoor op het rolstoel icoon, zodat deze wordt ingekleurd en vervolgens op opslaan.
-
Je opslagen reizen vind je in de app terug onder REIZEN onderaan het scherm.
-
De planner toont standaard de reis met de minste overstappen bovenaan de lijst. Met de knoppen bovenaan de lijst kun je vervolgens kiezen voor 'Duurzaamste optie', 'Goedkoopste optie' en 'Snelste optie'.
Reserveren
-
- Je hebt succesvol tickets gekocht
- Je ontvangt automatisch een bevestiging per e-mail
- Jouw reis kun kun je terugvinden in Reizen
- Open jouw reis en klik op 'toon tickets'
- Je ticket wordt getoond
- Ook zie je vanaf en tot wanneer jouw ticket geldig is
- Nadat je ticket geldig is kun je deze daadwerkelijk gaan gebruiken
-
- Log in in de Transdev Mobiliteitsapp
- Kies voor 'plan je reis'
- Vul je start- en eindlocatie in
- Indien nodig geef je je vertrektijd aan en eventuele voorkeuren
- Er verschijnt een overzicht met reizen
- Geef aan of je een reis wilt maken met:
* Milieuvriendelijks
* Goedkoopst
* Snelst
Standaard staat de optie 'minste overstappen' geselecteerd.- Open jouw gewenste reis
- Als er tickets in jouw reis zitten kun je deze via de app gaan kopen.
- Klik op de button 'Koop tickets'
- Je krijgt nu een overzicht met de tickets die je kunt boeken.
- Selecteer jouw tickets
- Controleer vervolgens jouw persoonlijke gegevens en kies voor volgende
- Controleer jouw reis
- Selecteer vervolgens jouw gewenste betaalmethode
- Geef aan of je met een rolstoel reist en ga akkoord met de algemene voorwaarden
- Klik op de button 'bevestigen en betalen'.
- Als je kiest om vooraf te betalen, wordt je na je bevestiging doorgestuurd naar de betaalpagina van Buckaroo
-
De QR-code is vanaf een kwartier voor aanvang van een rit geldig t/m een half uur na de rit. Als je meer dan een half uur + ritduur vertraging hebt, dan werkt de QR-code niet meer.
-
- Log in in de Transdev Mobiliteitsapp
- Plan jouw reis
- Selecteer een reis waar een deelfiets/deelscooter/deelauto in voor komt
- Open de reis
- Klik op 'bestel'
- Je krijgt nu een overzicht met alle deelfietsen/deelscooters/deelauto's
- Selecteer de gewenste deelfiets/deelscooter/deelauto
- Klik op 'bestel' in app (mocht deze knop niet zichtbaar zijn dan is het momenteel nog niet mogelijk deze deelvervoerder te bestellen in onze app).
- Controleer jouw gegevens
- Geef aan voor welke periode en type reis en selecteer jouw betaalmethode
- Controleer vervolgens jouw boeking
- Je ontvangt een bevestiging van jouw boeking