Wil je meer weten over Transdev Nederland? Klik dan hier!

Bezwaar tegen boete

Bezwaar maken tegen een boete

Ben je het niet eens met je boete? Dan kun je uitsluitend schriftelijk bezwaar maken als je kunt onderbouwen en aantonen met feiten en bewijzen dat de boete ten onrechte is opgelegd. Je moet dit indienen binnen 7 dagen nadat je de boete hebt gekregen. Mail de volgende gegevens naar debiteuren@connexxion.nl:
  • Je argumentatie: Waarom is de boete onterecht? Waarom kom je in aanmerking voor coulance?
  • Het factuurnummer.
  • Kopie van je vervoersbewijs (zoals e-ticket of OV-chipkaart).
  • Een overzicht van je reisproducten, waaruit bijvoorbeeld blijkt welk abonnement je hebt
  • Een overzicht van je reisgeschiedenis. Je kunt dit opvragen via je account op www.ov-chipkaart.nl
Connexxion beoordeelt je bezwaar en neemt een beslissing. Tegen het besluit van Connexxion kun je vervolgens niet nogmaals bezwaar maken. Verdere correspondentie wordt dus niet in behandeling genomen.

Wanneer heeft het geen zin om bezwaar te maken?

In de volgende gevallen zal een bezwaar altijd afgewezen worden en zal daarom dan ook verder niet in behandeling worden genomen:
  • Je reist op saldo en was vergeten in te checken
  • Je reist op rekening achteraf, bijvoorbeeld met Schiphol Flex en was vergeten in te checken
  • Je reist op saldo, maar had onvoldoende saldo op je OV chipkaart staan
  • Je hebt een reis gemaakt met de OV Chipkaart van iemand anders
  • Je hebt niet kunnen aantonen dat je rechtmatig gebruik maakt van een specifiek reisproduct waarbij aanvullende legitimatie nodig is, bijvoorbeeld een bedrijfs- of Schiphol pas.
  • Je reist met een ongeldig vervoersbewijs (bijvoorbeeld een kaartje van gisteren) of reist op een dag of tijdstip die buiten je reisproduct valt (bv studenten week kaart en je reist in het weekend of je reist buiten de daluren).
  • Je eerdere keren waarschuwingen of toonrecht hebt gekregen.