Veelgestelde vragen over Gooi en Vechtstreek Voordeel

Heb je een vraag over Gooi en Vechtstreek Voordeel? Dan vind je hopelijk het antwoord in ons overzicht van veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Wat houdt Gooi en Vechstreek Voordeel precies in?

Is Gooi en Vechtstreek Voordeel iets voor mij?
Vraag Gooi en Vechtstreek alleen aan als je een frequente busreiziger bent in Gooi en Vechtstreek
  • De korting begint als je voor minimaal 55,11 euro per maand reist. Vraag Gooi en Vechtstreek Voordeel dus alleen aan als je minimaal 55,11 euro per maand kwijt denkt te zijn aan reizen met Transdev
  • Er geldt bij aanmelden een eerste inleg van 50 euro die met de reiskosten wordt verrekend. Dit bedrag wordt van je bankrekening afgeschreven zodat we weten dat je bankgegevens kloppen. Als je dit bedrag van 50 euro niet binnen één of enkele maanden uitgeeft aan busreizen in Gooi en Vechtstreek, adviseren we je om niet aan te melden. Blijf gewoon op saldo reizen of koop een kaartje bij de chauffeur.
Wat kost Gooi en Vechtstreek Voordeel?
Gooi en Vechtstreek Voordeel is gratis. Je moet je wel aanmelden voor een reizen op rekening account (Transdev Flex) en betaalt éénmalig bij aanmelding een eerste inleg van €50,00, zodat we weten dat je bankgegevens kloppen. Dat bedrag wordt verrekend met jouw komende facturen. Reis je bijvoorbeeld de eerste maand voor 70 euro, dan betaal je die maand slechts 20 euro. Want je hebt bij aanmelding al 50 euro aanbetaald. Deze eerste inleg is eenmalig.

Hoe wordt de korting opgebouwd?
Bij elke rit kijken we voor hoeveel euro je al heeft gereisd in de lopende factuurperiode. Op basis daarvan kijken we voor elke rit wat jouw korting is.
De eerste ritten van de maand zijn zonder korting. Als je reiskoten vanaf 55,11 euro maakt, geldt voor de volgende ritten 10% korting. Je korting loopt op tot wel 60%. Je betaalt daarom nooit meer dan 175 euro voor de busritten in Gooi en Vechtstreek (zie geldigheidsgebied).

Behoud ik met Gooi en Vechtstreek Voordeel leeftijdskorting als kind en senior?
Ja. Net als bij saldoreizen met en persoonlijke OV-chipkaart, geldt voor 4- tot 11-jarigen en 65+ bij Gooi en Vechtstreek Voordeel een 34% lagere ritprijs

Op welke lijnen werkt Gooi en Vechtstreek Voordeel?
Het geldigheidsgebied van Gooi en Vechtstreek Voordeel bestaat uit alle Transdev buslijnen in de regio Gooi en Vechtstreek.

Hoe werkt het?

Hoe activeer ik Gooi en Vechtstreek Voordeel op mijn kaart?
Als je Gooi en Vechtstreek Voordeel hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Je houdt daarna jouw OV-chipkaart voor een ophaalpunt. Dit kan bij de bussen in Gooi en Vechtstreek, bij de NS-kaartautomaten op treinstations, bij de Transdev servicebalie op het stationsplein in Hilversum of bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar reizen op rekening omgeschakeld.

Als ik Gooi en Vechtstreek Voordeel stopzet, wordt dan ook mijn Flex abonnement stopgezet?
Nee. Je kunt Gooi en Vechtstreek Voordeel opzeggen en bij ons op rekening blijven reizen met Transdev Flex. Maar let op: Je reist dan voortaan binnen Gooi en Vechtstreek zonder gratis korting.

Hoe kan het dat op ov-chipkaart.nl of op een kaartautomaat mijn ritten al wel zichtbaar zijn, maar nog niet in Mijn Reishistorie?
Je kunt meteen jouw ritten met de OV-chipkaart zien, maar de OV-chipkaartoverzichten tonen geen ritprijs (of een prijs van 0,00 euro). Alleen als je inlogt op Mijn Transdev, kun je bij Mijn Reishistorie de correcte ritprijs zien, inclusief eventuele korting.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn ritten zie in Mijn reishistorie?
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren voordat elke ritten in de reis waarbij je vergat uit te checken zichtbaar worden in Reishistorie.

Hoe zet ik treinreizen op rekening uit?
Als je jouw treinreizen niet via ons gefactureerd wilt krijgen, kun je treinreizen op rekening uitzetten. Ga daarvoor naar Mijn Transdev > Producten > zet treinreizen op rekening uit en volg de aanwijzingen in onze email(s). Je moet de bestelling voor beëindiging nog wel activeren op jouw OV-chipkaart. Let op: Treinreizen op rekening blijft actief op jouw OV-chipkaart zolang je de bestelling nog niet hebt opgehaald.

Hoe zie ik bij een kaartautomaat of de goede bestelling geladen wordt?
Laat jouw kaart uitlezen door een kaartautomaat en druk op 'ophalen bestelling'. Je ziet na enkele seconden op het scherm twee bestellingen: 'Transdev Flex bus, tram, metro' en ‘ Transdev Flex trein'. Deze twee gratis serviceproducten heb je nodig om te kunnen reizen op rekening. Als je daarna jouw OV-chipkaart weer tegen de automaat houdt, dan wordt je kaart omgezet naar reizen op rekening voor alle vormen van openbaar vervoer.

Hoeveel korting krijg ik voor een rit die precies over de grens van de kortingsstaffels heen gaat?
Als een rit in twee kortingsstaffels valt, wordt de korting in de juiste verhouding van het deel in de ene en het deel in de andere staffel toegepast. De korting wordt per rit afgerond op gehele eurocenten.

Ik ben vergeten uit te checken en nu moet ik hiervoor een hoog bedrag betalen. Wat moet ik doen?
Je moet met de OV-chipkaart altijd uitchecken, ook als je op rekening reist. Als je dat vergeet, brengen wij een correctietarief in rekening. Dat bedrag is gelijk aan het instaptarief dat op de betreffende rit geldt voor reizen op saldo.

Ik ben vergeten uit te checken maar kan die reis niet terugvinden in Mijn Reishistorie. Wat moet ik doen?
Zolang we niet zeker weten of de ontbrekende checkouttransactie toch nog kan binnenkomen, brengt Transdev de reis nog niet bij je in rekening. Wel zo eerlijk. We wachten maximaal 23 dagen. Let op: Zo’n rit zal dan in veel gevallen pas in de volgende factuurperiode in rekening worden gebracht.

Ik heb Gooi en Vechtstreek Voordeel aangevraagd en zie nu Transdev Flex op mijn kaart staan, hoe kan dit?
te profiteren van Gooi en Vechtstreek Voordeel, moet op er op jouw OV-chipkaart het gratis serviceproduct Transdev Flex staan. Zo kun je bij Transdev op rekening gaan reizen en korting opbouwen.

Kan ik reizen met Gooi en Vechtstreek Voordeel en saldo?
Nee, dit is niet mogelijk. Je reist óf met het saldo op jouw OV-chipkaart óf op rekening met Gooi en Vechtstreek Voordeel.

Kan ik Gooi en Vechtstreek Voordeel op een anonieme OV-chipkaart zetten?
Nee dit is niet mogelijk. Net als bij abonnementen geldt dat je een persoonlijke OV-chipkaart nodig hebt voor Gooi en Vechtstreek Voordeel.

Waarom staan niet alle ritten op mijn factuur?
Op het moment dat wij de maandfactuur voor je maken, kan een deel van je reistransacties nog niet verwerkt zijn. Die ontbrekende ritten en bijbehorende reiskosten tellen pas mee in de volgende factuurperiode.
Hierdoor kan het voorkomen, dat je voor de betreffende ritten in een volgende Factuurperiode meer of minder korting ontvangt. Eventuele verschillen die hierdoor ontstaan, worden niet verrekend.

Reizen op rekening

Wat is reizen op rekening?
Bij 'reizen op rekening' betaal je achteraf al je reizen met bus, trein, tram en metro. Je checkt gewoon in en uit met je OV-chipkaart, maar hoeft je niet druk te maken of je wel voldoende saldo op je rekening hebt staan. De kosten voor je gemaakte reizen worden maandelijks op een vast moment van je rekening afgeschreven.
Voor Gooi en Vechstreek Voordeel is reizen op rekening een voorwaarde. Je bouwt ten slotte steeds meer korting op, naarmate je meer met de bus reist binnen Gooi en Vechtstreek. Daarom betaal je achteraf. Dan weten we precies hoeveel korting je hebt opgebouwd.

Wat is de factuurperiode?
De periode waarover je elke maand de factuur ontvangt. Die periode is niet de kalendermaand, maar een periode die begint op de dag van de maand waarop je Gooi en Vechtstreek Voordeel laat ingaan en die loopt tot dezelfde dag van de daaropvolgende maand. (Bijvoorbeeld: Aanmelden op 15 april leidt tot een Factuurperiode van de 15e van iedere maand tot de 14e van de daaropvolgende maand). Zo kun je elke dag beginnen met reizen op Gooi en Vechtstreek Voordeel.

Wat is een digitaal mandaat?
Bij Gooi en Vechtstreek Voordeel betaal je achteraf ('reizen op rekening'). Er wordt maandelijks automatisch een bedrag afgeschreven van je rekening. Om dit bedrag af te kunnen schrijven, hebben we je toestemming nodig. Daarom geef je digitaal een mandaat af via je eigen bank. Tijdens het aanvraagproces word je doorverwezen naar de online omgeving van je bank. Mocht je voor het inloggen bij je bank een speciale inlogcode gebruiken, dan is het handig om deze bij de hand te houden terwijl je bestelt.