Servicenet Hilversum van start
Veelgestelde vragen
-
De servicehost is aanwezig op lijn 2 die door het Erfgooierskwartier rijdt en op lijn 3 naar het Tergooi Ziekenhuis.
-
Er is gekozen voor lijnen 2 en 3 omdat deze lijnen door gebieden rijden waar veel ouderen wonen. Lijn 3 rijdt naar het ziekenhuis. We zien dat de servicehost op lijnen 2 en 3 een succes is. Mensen weten de host te vinden met vragen en de servicehost kan reizigers goed verder helpen. Zowel met informatie als fysieke hulp bij het in- en uitstappen. We blijven hierin monitoren waar er eventueel meer behoefte zou kunnen zijn aan een servicehost.
-
We zien dat veel ouderen een drempel ervaren om zelf met het openbaar vervoer te gaan. Terwijl juist het openbaar vervoer ervoor zorgt dat zij mobiel kunnen blijven wanneer zij geen auto (meer) kunnen rijden. Bijvoorbeeld zelf even naar de supermarkt of op de koffie bij familie. Een van de grootste drempels blijkt het gevoel van onzekerheid te zijn. Daarom helpen we graag om deze groep reizigers zekerheid en hulp te bieden. Zodat zij zich goed voelen om zelf met onze bussen te reizen.
-
De servicehost is van maandag t/m vrijdag aanwezig van 10.00 uur tot 16.00 uur.
-
We zijn in contact met buurtcentra en verzorgingstehuizen om hier informatiemomenten te houden en informatie folders uit te delen. Zo bereiken we de bewoners die (nog) niet goed bekend zijn met het openbaar vervoer en drempels ervaren. We helpen hen met informatie en vertellen over de aanwezigheid van de servicehost.
Daarnaast hebben we een reisloket vlakbij het busstation in Hilversum. Dit is bij de balie op het hoofdkantoor van Transdev op het Stationsplein 13. Voor vragen kunnen alle reizigers ook hier terecht. Iedere werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur is hier een medewerker aanwezig om mensen verder te helpen met vragen.
