Aangekondigde stakingen openbaar vervoer
Er wordt gestaakt op:
- 15 maart
- 29 maart
- 30 maart
- 3 april
- 5 april
- 7 april
Bijzonderheden
Niet al onze medewerkers staken. We doen ons uiterste best om onze dienstregeling zoveel mogelijk uit te voeren. We weten helaas pas tijdens een staking in hoeverre dit lukt. We adviseren je daarom om je reis zo kort mogelijk voor vertrek te plannen voor een actueel beeld. Houd daarbij rekening met vertraging en rituitval.De ParkShuttle rijdt volgens de gebruikelijke dienstregeling.
Veel gestelde vragen
Hoe weet ik of mijn bus rijdt?
We weten helaas pas kort van tevoren welke bussen kunnen rijden en welke niet. Dit hangt er namelijk vanaf hoeveel medewerkers -die die dag dienst hebben- gaan staken.
Hoe krijg ik informatie over welke bus rijdt en welke niet?
Plan je reis zo kort mogelijk voor vertrek via onze reisplanner of via 9292.nl voor actuele reisinformatie. Ook vermelden we bijzonderheden op deze website.
Geld terug bij een (bus)staking
Het kan voorkomen dat je als reiziger tijdens een staking geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten, terwijl je hier wel voor hebt betaald. In het geval van zo'n 'vooruitbetaalde reissom' heb je mogelijk recht op een (gedeeltelijke) terugbetaling.Wanneer kom ik hiervoor in aanmerking?
Wanneer je niet hebt kunnen reizen als gevolg van een wettelijke algehele staking van minimaal een dag, zal Transdev naar redelijkheid van je verzoek overgaan tot een terugbetaling van de vooruitbetaalde reissom voor de duur van de staking.De stakingsdagen in de periode 28 februari tot en met 7 april zien wij als algehele stakingen. Vooruitbetaalde reissommen op stakingsdagen in deze periode worden op verzoek terugbetaald. Voor een e-ticket op datum geldt de prijs die betaald is. Voor een maandabonnement wordt een gedeelte van het abonnementsbedrag terugbetaald. Dit gedeelte is het aantal stakingsdagen binnen de abonnementsperiode ten opzichte van het totaal aantal dagen in de abonnementsperiode (voorbeeld: in maart zijn er 10 stakingsdagen. Dan wordt 10/31 van het betaalde abonnementsgeld terugbetaald).
Dit geldt alleen voor de stakingsreeks van 28 februari tot en met 7 april 2023. Mocht deze stakingsreeks eerder eindigen, dan eindigt deze regeling op de laatste stakingsdag.
Eventuele overige kosten, zoals extra gemaakte brandstofkosten of taxikosten worden niet vergoed. Ook is het niet mogelijk om restitutie voor de stakingen in 2022 aan te vragen. Dit waren geen landelijke stakingen.
Voorbeelden van vooruitbetaalde reissommen zijn:
- Maand/Jaarabonnement
- e-ticket op datum
Let op: heb je een OV-studentenkaart of reis je op rekening? Dan kom je in dit geval niet in aanmerking voor restitutie.
Klik hier om een verzoek tot terugbetaling in te dienen>
Vermeld in het veld 'Beschrijving' je IBAN-nummer.
Welke partijen onderhandelen met elkaar over de cao OV?
De onderhandelingen over een nieuwe cao vinden plaats tussen vakbonden FNV en CNV en de Vereniging Werkgevers Openbaar Vervoer (VWOV). De VWOV vertegenwoordigt de bedrijven Arriva, Transdev (moederbedrijf van onder meer Connexxion, Breng en Hermes), EBS, Keolis Nederland, Qbuzz en RET.