Klantenservice
- Veelgestelde vragen
- Geld terugvragen
- Klachten
- Gevonden voorwerpen
- Contact
Geld terugvragen
Vergeten uit te checken? Is er saldo afgeschreven terwijl je een abonnement hebt? Viel je rit uit? Of wil je een abonnement stoppen? Wellicht kun je een vergoeding krijgen.
Vergeten uit te checken of verkeerd in- en uitgecheckt
Vergeten uit te checken? Verkeerd in- of uitgecheckt tussen verschillende vervoerders? Vraag dan vergoeding aan via uitcheckgemist.nl.Wanneer je op rekening reist
Heb je een NS-businesscard? Of NSflex? Vraag dan vergoeding aan via de NS-website.Onterecht saldo afgeschreven van je OV-chipkaart?
Is er saldo afgeschreven terwijl je een vrij-reizen abonnement hebt? Of is er te veel saldo afgeschreven? Vul dan onderstaande formulier in om geld terug te vragen.
Op de verwerking van de persoonsgegevens is het privacystatement van toepassing.
Onjuist pintransactie in de bus
Heb je een kaartje gekocht in de bus en is er te veel geld van je rekening afgeschreven? Vul dan het formulier 'geld terug bij onjuiste pintransactie' in.Rituitval, vertraging en andere ongemakken
Wanneer wij niet aan onze beloften kunnen voldoen, heb je in veel gevallen recht op een vergoeding.
Was je bus te vol? Viel je bus uit? Was je bus te vroeg vertrokken?
Dan heb je bij 30-60 minuten vertraging op 50% vergoeding van je ritprijs. meer dan 60 minuten vertraging? Dan krijg je 100% vergoed.
Moest je tijdens de spits (ma-vr 07:00 uur - 09:00 uur en 15:00 uur- 18:00 uur) wegens drukte in de bus langer dan 20 minuten staan?
Dan heb je recht op een vergoeding van 50% van je ritprijs.
Moest je buiten de spits wegens drukte in de bus staan?
Dan heb je recht op een vergoeding van 50% van je ritprijs.
Geld terugvragen
Denk je dat je recht hebt op geld terug? Vul dan het formulier 'geld terug bij omgemak' in.Abonnement beëindigen
Wil je een abonnement beëindigen? Alle abonnementen zijn voor het einde van de bedenktijd te beëindigen. Is de bedenktijd voorbij, dan kun je bij vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen als je het abonnement beëindigt.Bedenktijd
Verkeerd abonnement gekocht of van mening veranderd? Je ontvangt 100% van het aankoopbedrag terug wanneer je je gekozen abonnement uiterlijk de tweede dag van de geldigheid van het abonnement beëindigt.Als je het abonnement in onze webshop hebt besteld, kun je de bestelling tot 14 dagen na aankoopdatum kosteloos annuleren mits je het Reisproduct nog niet op je OV-chipkaart geladen hebt.
Voorbeelden
- Product gekocht op 25 maart met ingangsdatum 4 april? Dan heb je t/m 5 april 23.59 om het abonnement te beëindigen.
- Product gekocht op 8 december met ingangsdatum 8 december? Dan heb je t/m 9 december 23.59 om het abonnement te beëindigen.
Na bedenktijd
Is de hierboven uitgelegde bedenktijd verstreken? Dan kun je bij alle vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen - ook wel restitutie genoemd - als je je abonnement beëindigt.Voorbeelden teruggave voor vrij-reizen jaarabonnement met ingangsdatum 1 januari:
- beëindigen 31 januari: 90% teruggave min € 5,- administratiekosten
Je hebt gebruikt gemaakt van 1 van de 10 te betalen maanden. - beëindigen 31 mei: 50% teruggave min € 5,- administratiekosten
Je hebt gebruikt gemaakt van 5 van de 10 te betalen maanden. - beëindigen 31 oktober: geen teruggave
Je hebt gebruikt gemaakt van de 10 te betalen maanden. Laatste twee maanden zijn 'cadeau' in jaarabonnementen.