FAQ's
-
Wij willen je graag helpen om je reis te plannen of actuele reisinformatie te vinden. Maak gebruik van de verschillende zoekmachines die wij hebben ontwikkeld voor de website of download de Transdev app:
- Reisplanner
- Dienstregeling-zoeker
- Halte-informatie met actuele vertrektijden en overstapmogelijkheden
- Storingen en omleidingen
- Transdev app
-
De buschauffeur probeert zich aan de dienstregeling te houden, maar het kan soms voorkomen dat de bus iets eerder of later komt dan gepland. Het is daarom verstandig om vijf minuten van tevoren bij de bushalte te staan.
-
Wanneer je reist op saldo betaal je een basistarief plus een bedrag voor elke gereisde kilometer. Lees hier meer over reizen op saldo met een OV-chipkaart en betaalpas.
-
In onze bussen in Nederland kun je niet met contant geld te betalen. Dat doen we om de sociale veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers. Er zijn genoeg andere mogelijkheden:
1. in- en uitchecken met betaalpas, credit card of mobiel (OVpay)
2. in- en uitchecken met je OV-chipkaart
3. vooraf een e-ticket kopen in onze webshop
4. vooraf een m-ticket kopen via de Tranzer app
5. met je pinpas of creditcard een papieren kaartje bij de buschauffeur kopen
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus. -
Natuurlijk kun je ook met de bus als je geen betaalpas bij je hebt, ook al is het niet meer mogelijk om in de bus met contant geld te betalen. Dat doen we om de veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Heb je geen betaalpas bij je, dan kun je nog op de volgende manieren in- en uitchecken:- In- en uitchecken met de betaalapp op je telefoon of smartwatch. Heel handig! Meer weten? Kijk eens op www.transdev.nl/ovpay
- Je kunt via onze website voor je reis start een e-ticket (digitaal) of via de gratis Tranzer-app een m-ticket (met barcode) kopen.
- Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus.
-
Kijk op onze website onder 'Reisinformatie' bij het onderdeel 'In de bus'. Hier vind je antwoord op je vraag.
-
Alle voorwerpen die wij of mede-reizigers vinden, plaatsen wij via iLost op onze websites. Kijk op de pagina: Gevonden voorwerpen.