FAQ's
-
In onze bussen in Nederland is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Dat doen we om de sociale veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat nog wel bij één van de verkooppunten buiten de bus.
Je kunt ook vooraf een mobiel ticket kopen met je smartphone (m-ticket).
TIP: Sinds kort kun je in Gooi & Vechtstreek zelfs met je betaalpas, creditcard of de betaal app op je smartphone of smartwatch in de bus in- en uitchecken. Kijk voor meer informatie op www.transdev.nl/ovpay -
Als je persoonlijke OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Let op: vraag geen nieuwe OV-chipkaart aan. Als er een abonnement op je OV-chipkaart stond kun je een tijdelijk abonnement aanvragen.
Als je anonieme OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je je saldo terugvragen en een nieuwe OV-chipkaart kopen.
> Lees meer over een vervangende OV-chipkaart en het terugvragen van je saldo -
Je kunt in je OV-chipkaart account, een vervangende kaart aanvragen. Op deze manier wordt je abonnement op je vervangende kaart gezet. Let op: vraag geen nieuwe kaart aan maar een vervangende.
> Lees meer over OV-chipkaart vervangen op OV-chipkaart.nl -
Wil je een kaartje kopen met contant geld? Dat kan niet in de bus, maar wel bij één van de verkooppunten buiten de bus. Je kunt ook vooraf een mobiel ticket kopen met je smartphone (m-ticket).
TIP: Sinds kort kun je in Gooi & Vechtstreek zelfs met je betaalpas, creditcard of de betaal app op je smartphone of smartwatch in de bus in- en uitchecken. Kijk voor meer informatie op www.transdev.nl/ovpay
-
Wij geven een overzicht - per reisgebeid - welke kaartjes beschikbaar zijn op Vervoersbewijzen/Kaartjes.
-
In onze bussen accepteren wij de volgende betaalmiddelen:
- Nederlandse en buitenlandse bankpassen aangesloten bij Maestro
- Visa creditcard
- MasterCard creditcard
- American Express creditcard
- V-Pay betaalmethode
-
Op de webpagina Saldo leggen we uit hoe het reizen op saldo werkt en wat de kosten zijn.
> Lees meer over reizen op saldo -
E-tickets zijn kaartjes die je online via onze website koopt en toegestuurd krijgt via de email.
M-tickets zijn kaartjes die je via een app op je mobiel kan kopen en gebruiken.
> Lees meer over onze e-tickets
> Lees meer over onze m-tickets -
Tegen een boete kun je een bezwaar indienen, mits je geen rituitrijkaart hebt gekocht.
> Lees meer over boetes, rituitrijkaarten en de bezwaarprocedure -
In verschillende vervoersgebieden gebruiken we verschillende kassa's. Bij de een krijg je een buskaartje en bij de ander krijg je een geprint bonnetje dat als vervoerbewijs dient.
-
- Controleer de ingangsdatum van je abonnement in je orderbevestiging (e-mail).
- Controleer het geldigheidsgebied. Als je namelijk buiten het reisgebied reist, is het abonnement niet geldig en wordt er saldo afgeschreven. Als je dan niet voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt, kun je niet inchecken.
- Kloppen reisgebied en ingangsdatum en werkt het product toch niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Dan heb je geen geldig vervoerbewijs meer en zul je een nieuw kaartje moeten kopen.