FAQ's
-
Log in op het Transdev Flex portaal. In het rode kader zie je het product dat je hebt besteld. Onder de naam van het product staat wat de status van je bestelling is. De opties zijn:
- Actief: Het product staat actief op je OV-chipkaart
- Bestelling kan worden opgehaald: De bestelling moet opgehaald worden bij een ophaalpunt (automaat, winkel, bus)
- Beëindiging kan worden opgehaald: De beëindiging kan worden opgehaald bij een ophaalpunt
- Inactief: Het product staat niet meer op je OV-chipkaart
-
Als je Transdev Flex hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Je houdt daarna jouw OV-chipkaart voor een ophaalpunt. Dit kan bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar reizen op rekening omgeschakeld. -
Vergeet niet eerst je account te activeren via de link in de e-mail die je van ons ontvangt. Denk aan hoofdletters en speciale tekens die je hebt opgegeven bij het aanmaken van jouw account.
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren voordat elke ritten in de reis waarbij je vergat uit te checken zichtbaar worden in Reishistorie.
-
De periode waarover je elke maand de factuur ontvangt. Die periode is niet de kalendermaand, maar een periode die begint op de dag van de maand waarop je Transdev Flex laat ingaan en die loopt tot dezelfde dag van de daaropvolgende maand. (Bijvoorbeeld: Aanmelden op 15 april leidt tot een Factuurperiode van de 15e van iedere maand tot de 14e van de daaropvolgende maand). Zo kun je elke dag beginnen met reizen met Transdev Flex
-
Als je al Flex hebt van een andere vervoerder, hoef je Transdev Flex niet aan te vragen om te kunnen reizen bij Connexxion, Hermes en Breng. Je reist namelijk met NS Flex of GVB flex ook bij ons op rekening en betaalt via de andere vervoerder het reguliere tarief voor de ritten die je met ons maakt.
-
Bij Transdev Flex betaal je achteraf ('reizen op rekening'). Er wordt maandelijks automatisch een bedrag afgeschreven van je rekening. Om dit bedrag af te kunnen schrijven, hebben we je toestemming nodig. Daarom geef je digitaal een mandaat af via je eigen bank. Tijdens het aanvraagproces word je doorverwezen naar de online omgeving van je bank. Mocht je voor het inloggen bij je bank een speciale inlogcode gebruiken, dan is het handig om deze bij de hand te houden terwijl je bestelt.
-
Bij 'reizen op rekening' betaal je achteraf al je reizen met bus, trein, tram en metro. Je checkt gewoon in en uit met je OV-chipkaart, maar hoeft je niet druk te maken of je wel voldoende saldo op je rekening hebt staan. De kosten voor je gemaakte reizen worden maandelijks op een vast moment van je rekening afgeschreven.
-
Log in op het Transdev Flex portaal. In het rode kader zie je het product dat je hebt besteld. Onder de naam van het product staat wat de status van je bestelling is. De opties zijn:
- Actief: Het product staat actief op je OV-chipkaart
- Bestelling kan worden opgehaald: De bestelling moet opgehaald worden bij een ophaalpunt (automaat, winkel, bus)
- Beëindiging kan worden opgehaald: De beëindiging kan worden opgehaald bij een ophaalpunt
- Inactief: Het product staat niet meer op je OV-chipkaart
-
Als je Transdev Flex hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Je houdt daarna jouw OV-chipkaart voor een ophaalpunt. Dit kan bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar reizen op rekening omgeschakeld. -
Vergeet niet eerst je account te activeren via de link in de e-mail die je van ons ontvangt. Denk aan hoofdletters en speciale tekens die je hebt opgegeven bij het aanmaken van jouw account.
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren voordat elke ritten in de reis waarbij je vergat uit te checken zichtbaar worden in Reishistorie.
-
De periode waarover je elke maand de factuur ontvangt. Die periode is niet de kalendermaand, maar een periode die begint op de dag van de maand waarop je Transdev Flex laat ingaan en die loopt tot dezelfde dag van de daaropvolgende maand. (Bijvoorbeeld: Aanmelden op 15 april leidt tot een Factuurperiode van de 15e van iedere maand tot de 14e van de daaropvolgende maand). Zo kun je elke dag beginnen met reizen met Transdev Flex
-
Als je al Flex hebt van een andere vervoerder, hoef je Transdev Flex niet aan te vragen om te kunnen reizen bij Connexxion, Hermes en Breng. Je reist namelijk met NS Flex of GVB flex ook bij ons op rekening en betaalt via de andere vervoerder het reguliere tarief voor de ritten die je met ons maakt.
-
Bij Transdev Flex betaal je achteraf ('reizen op rekening'). Er wordt maandelijks automatisch een bedrag afgeschreven van je rekening. Om dit bedrag af te kunnen schrijven, hebben we je toestemming nodig. Daarom geef je digitaal een mandaat af via je eigen bank. Tijdens het aanvraagproces word je doorverwezen naar de online omgeving van je bank. Mocht je voor het inloggen bij je bank een speciale inlogcode gebruiken, dan is het handig om deze bij de hand te houden terwijl je bestelt.
-
Bij 'reizen op rekening' betaal je achteraf al je reizen met bus, trein, tram en metro. Je checkt gewoon in en uit met je OV-chipkaart, maar hoeft je niet druk te maken of je wel voldoende saldo op je rekening hebt staan. De kosten voor je gemaakte reizen worden maandelijks op een vast moment van je rekening afgeschreven.
-
Log in op het Transdev Flex portaal. In het rode kader zie je het product dat je hebt besteld. Onder de naam van het product staat wat de status van je bestelling is. De opties zijn:
- Actief: Het product staat actief op je OV-chipkaart
- Bestelling kan worden opgehaald: De bestelling moet opgehaald worden bij een ophaalpunt (automaat, winkel, bus)
- Beëindiging kan worden opgehaald: De beëindiging kan worden opgehaald bij een ophaalpunt
- Inactief: Het product staat niet meer op je OV-chipkaart
-
Als je Transdev Flex hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Je houdt daarna jouw OV-chipkaart voor een ophaalpunt. Dit kan bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar reizen op rekening omgeschakeld. -
Vergeet niet eerst je account te activeren via de link in de e-mail die je van ons ontvangt. Denk aan hoofdletters en speciale tekens die je hebt opgegeven bij het aanmaken van jouw account.
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren voordat elke ritten in de reis waarbij je vergat uit te checken zichtbaar worden in Reishistorie.
-
De periode waarover je elke maand de factuur ontvangt. Die periode is niet de kalendermaand, maar een periode die begint op de dag van de maand waarop je Transdev Flex laat ingaan en die loopt tot dezelfde dag van de daaropvolgende maand. (Bijvoorbeeld: Aanmelden op 15 april leidt tot een Factuurperiode van de 15e van iedere maand tot de 14e van de daaropvolgende maand). Zo kun je elke dag beginnen met reizen met Transdev Flex
-
Als je al Flex hebt van een andere vervoerder, hoef je Transdev Flex niet aan te vragen om te kunnen reizen bij Connexxion, Hermes en Breng. Je reist namelijk met NS Flex of GVB flex ook bij ons op rekening en betaalt via de andere vervoerder het reguliere tarief voor de ritten die je met ons maakt.
-
Bij Transdev Flex betaal je achteraf ('reizen op rekening'). Er wordt maandelijks automatisch een bedrag afgeschreven van je rekening. Om dit bedrag af te kunnen schrijven, hebben we je toestemming nodig. Daarom geef je digitaal een mandaat af via je eigen bank. Tijdens het aanvraagproces word je doorverwezen naar de online omgeving van je bank. Mocht je voor het inloggen bij je bank een speciale inlogcode gebruiken, dan is het handig om deze bij de hand te houden terwijl je bestelt.
-
Bij 'reizen op rekening' betaal je achteraf al je reizen met bus, trein, tram en metro. Je checkt gewoon in en uit met je OV-chipkaart, maar hoeft je niet druk te maken of je wel voldoende saldo op je rekening hebt staan. De kosten voor je gemaakte reizen worden maandelijks op een vast moment van je rekening afgeschreven.