Het stad en streekvervoer in Zuidoost-Brabant heeft van de reizigers een 7,3 gekregen. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2016, waarvan de resultaten vandaag bekend zijn gemaakt.

Op 7 van de 15 onderdelen scoort Hermes beter dan vorig jaar. Vriendelijkheid, geluid, informatie algemeen en bij vertragingen, tarief, frequentie en gebruiksgemak van de OV-chipkaart scoren hoger dan in 2015.

De score op informatie bij vertragingen is al twee jaar op een rij verbeterd ten opzichte van het voorgaande jaar. Toch blijft dit een punt van aandacht. 25% van de reizigers ziet dit als een onderdeel waar verbetering mogelijk is. Andere belangrijke verbeterpunten zijn kans op een zitplaats en stiptheid van de rit.

Hermes is op 11 december 2016 gestart met de nieuwe concessie: de dienstregeling is fors uitgebreid, er rijden nieuwe voertuigen en de reisinformatie is verbeterd. Hiermee hopen we onze reizigers komend jaar nog beter van dienst te zijn.

Terug