Elke dag maken meer dan 1 miljoen mensen gebruik van de mobiliteitsdiensten van Connexxion. Om het reizen nog aangenamer te maken, gaan wij een nieuw serviceconcept ontwikkelen. Om innovatieve ideeën te krijgen hebben we een challenge uitgeschreven bij Battle of Concepts. In grote getalen stroomden de concepten binnen en afgelopen week is de top 5 gekozen.

Battle of Concepts Challenge

Connexxion investeert in het ontwikkelen van nieuwe en innovatieve serviceconcepten. Een techniek die het mogelijk kan maken de reiservaring verder te verbeteren is de ‘beacon’. Een zendertje dat via bluetooth zendt. We zijn enthousiast over de mogelijkheden van de beacons, die inmiddels in alle Connexxion bussen hangen. Om te kijken hoe de nieuwe technologie gebruikt kan worden om de reiservaring te optimaliseren, hebben we nu de challenge uitgeschreven. Via Battle of Concepts kon iedereen met een idee (vaak studenten, start-ups en young-professionals), een concept inleveren en kans maken op een geldprijs.

Top 5 concepten

We zijn blij verrast over de hoeveelheid en kwaliteit van de ingezonden concepten voor onze challenge! We hebben uiteindelijk 65 creatieve en originele concepten ontvangen. Van een sociaal busnetwerk tot het creëren van een rustpunt tijdens de busreis. Door het grote aantal goede ideeën was er lang juryberaad nodig om te komen tot een top 5 selectie van concepten.

De top 5 is inmiddels gekozen en uitgenodigd voor een pitch bij ons op kantoor op 28 september. Daarna wordt de winnaar van de Challenge gekozen.

We willen alle deelnemers bedanken voor de tijd en energie die ze hebben gestoken in onze Challenge!

Terug